İş yerindeki çalışanları nasıl güçlü marka elçilerine dönüştürürüz?

Güçlü bir işveren markası yaratmanın güçlü bir işveren markası olmaktan geçtiğini; çalışanların marka ile kurdukları güçlü bağ o markanın performansını direkt olarak etkilediğinden bahsetmiştik.Bu makalemde ise ” çalışanlarımızı nasıl güçlü birer “marka elçisi” yapabiliriz?” konusunu değineceğim.

çalışan marka elçisi
en güçlü marka elçileri
Önceki yazının detaylarına aşağıdaki link’den ulaşabilirsiniz. http://www.demetekin.com.tr/guclu-bir-isveren-markasi-yaratmak/

1.Değerler ve misyon konusunda net olun;

Her şirketin bir marka itibarı ve kişiliği vardır. Çalışan değerlerinin şirket değerleri ve hedefleri ile örtüşmesi, aynı zamanda birbirlerinin beklentilerini yansıtan sessiz bir anlaşma gibidir. Birçok şirket Çalışan Değer Önermesi (Employee Value Proposition) çalışması yaparak bu değerleri ortaya koyuyor. Değerler konusundaki bu bağ ne kadar güçlü olursa çalışanlar işverenleri için o kadar heyecanlı ve ilham verici olur. Böylelikle Çalışanlar işverenlerinden keyif aldıklarında kültür gelişir; iyi deneyimleri, markanın misyonunu ve vizyonunu o kadar çok paylaşılır.

Employee Value Proposition
Çalışan Değer Önermesi

2.Çalışanlarınızla İletişimi önemseyin

Şirketiniz vizyonunu iletirken, çalışanlarınızla etkileşime geçmenin yollarını bulun. Öncelikle yüz yüze olmak üzere web üzerinden formlar, telefonla çalışan iletişim  hatları gibi yöntemler kullanarak çalışan ile iletişim kanalları oluşturun. Marka ve değerleri, şirket hakkında neyin iyi olduğu ve iyileştirmelerin nerede gerekli olduğu hakkında düşünceler toplayın.

3.KPI’larınızı tanıyın.

Şirketiniz için önemli olan nedir? Başarıyı nasıl ölçersiniz? Çalışanlarınızın bunun farkında olduğundan emin olun. Sektörünüz ne olursa olsun veya şirketiniz hizmet veya ürün satıyorsa, çalışanların şirketin nasıl kâr ettiğini anladığından emin olun.

4.Sosyal medyayı görmezden gelmeyin.

Çalışanlar işverenlerinin markasına saygı duyduklarında ve değer verdiklerinde, heyecan verici projeler, toplum hizmeti, gönüllü günleri, başarılar veya sadece iyi günler hakkında sosyal medyadaki güncellemeleri paylaşacaklar. Bu, genel markayı geliştirmenin yanı sıra yeni çalışanları işe almaya ve çalışanların elde tutma ve marka bilinirliğini artırmaya yardımcı olur. Şirketinizde önemli günler veya girişimler varsa, çalışanların paylaşması için hashtag’ler oluşturun.

5.Eğitim ve işe alım üzerine odaklanın.

Yeni çalışanlar için eğitim ve işe alımın oryantasyon süreçlerini önemseyin.  Şirketinizin markası ve değerleri eğitim programınıza dahil edin.

6.Pazarlama ve insan kaynakları profesyonellerinizi birlikte çalışmaya teşvik edin,

Böylece marka değerleri hem dahili hem de harici olarak iletilir. Şirketin rekabetçi bir avantaj yaratması ve gelişen bir şirket kültürünü teşvik etmesi için uzun vadeli stratejiyi tartışırken her iki departmanın da masada yer aldığından emin olun.

7.Sosyal Projeler/ Aktiviteleri Önemseyin,

şirketlerin çalışanlarıyla güçlü bağlar kurması, sürdürülebilir hedeflerine ulaşması için ihtiyacı olan insan kaynağını güçlü tutmasına yardımcı olur. Sosyal aktiviteler çalışanları aynı amaç etrafında bir arada tutan bir yapıştırıcı görevindedir. Bütünsel bir çalışan markası yaratmak için, aradaki bu duygusal bağı beslemek gerekir.

çalışan sosyal aktivite
şirket sosyal aktiviteleri

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.