İş Dünyasında Başarı İçin İpuçları ve Stratejiler

Turquality destekleri birçok ulusal markanın yurt dışı pazarlarda Pazar payını genişletip ihracatlarını artırmasına  aynı zamanda yapısal iyileştirme ve teknolojik değişimlerle stratejik rekabet güçlerini yükseltmesine katkı sağladı.

turquality destekleri

  • Turquality kapsamında 123 Firmanın 132 markası Turquality Destek Programın’da,  60 firmanın 60 markası  ise Marka Destek Programın’da yer alıyor.

  • Türkiye’nin ihracatının % 8’ini Turquality programındaki firmalar gerçekleştiriyor. 2014 yılı verilerine göre Turquality kapsamında şirketlere 604.1 milyon TL destek verildi; dolayısıyla  şirketler bu rakamın yarısına denk gelen 1.2 milyar TL’yi  markalaşmak için ayırdı. Başka bir deyişle  ‘Türk malı iyidir’ demek için   1.2 milyar TL harcandı.
  • Turquality kapsamındaki firmalar dünyanın dört bir yanına, 198 ülkeye ihracat yapıyor. En fazla ihracat yapılan ilk 10 ülke ise İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya, Rusya, Türkmenistan, Irak, Azerbaycan ve İran…

Başlangıçta 5 yıl olarak öngörülen destek süresi; markalaşma performansı belirli bir düzeyin üstünde olan firmalar için 5 yıl daha uzatıldı. Bu sayede  markalaşma potansiyeli olan firmalar bugün itibariyle 5+5 toplam 10 yıl, boyunca Turquality’den üst limiti olmayan bir destekle yararlanabiliyor.

Turquality Destekleri ile Büyüyen Markalar

  • İstikbal-Bellona; 23 yeni hedef pazara açıldı, ihracat rakamları % 49 arttı. 46 ülkede mağaza sayısını 299’a ulaştırdı.
  • Hamam; 2012 itibariyle 45 olan satış noktasını 200’e çıkardı, Harrods;  Printemps;  Le Bon Marche gibi birçok noktada ilk ve tek Türk markası olarak yer alma başarısını gösterdi.
  • Doğtaş Mtürk markasıobilya; cirosunu  % 71’lik ciro artırdı, 55 mağazasının konseptini yeniledi, yurt dışında yenilenen konsept mağaza ve ilave 15 yurt dışı mağazası ile  önemli bir atak yaptı.
  •  Şölen: Ciroda % 83’lük ciro artışı ve  3,61 $/kg  ihracat ortalamasına ulaştı.
  • Colin’s; Rusya’’da marka bilinirliği en yüksek markalarından biri oldu,  Ukrayna ve Rus  pazarında ciddi büyüme trendi yakaladı, 37 ülkede hem kendi mağazasını açarak  hem de frenchise yolu ile faaliyet göstermeye başladı; yurtdışı mağaza sayısını 348’e çıkardı.
  • Pınar;  Pınar markalı süt ürünleri ile Körfez Bölgesinde satışlarını  % 84 arttırdı; ihracat rakımında 37.5 milyon dolar seviyesine ulaştı.  Pınar Et satışlarını 8’ katlayarak 1.2 milyon dolara satış tutarına ulaştı.
  • Vesbo; Hedef Pazar olarak belirlediği Uzakdoğu’ya İhracat atağı yaptı; ihracat rakamlarını  2,1 milyon dolardan, 6 milyon dolara çıkardı.
  • Solo/Selpak;  Hedef Pazar olarak belirlediği Orta Asya Türk Cumhuriyetlerinde atağa geçti; Kazakistan’da üretim tesisi kurdu, bu bölgede satışlarını 2007 yılından bu yana 10 kat artırdı. Selpak markası;  Gürcistan ve  Azerbaycan’da  havlu kategorisinde Pazar lideri oldu; Kazakistan’da  evlerde en çok görünen marka konumuna ulaştı;
  • Desa; Turquality  desteği ile İngiltere’de kendi mağazalarını açtı; İngiltere, Çin, Rusya ve Suudi Arabistan pazarlarına açılarak ihracatını 23,5 milyon dolardan 50 milyona dolara çıkardı,
  • Molfix ;  İran’da üretime başladı ve İran’da en çok bilinen 5 markadan biri oldu ;  Cezayir’de kendi klasmanında pazar lideri oldu.
  • Bingo;  5 kıtada 101 ülkeye ihracat yapmaya başladı, Irak ve Cezayir’de pazar lideri oldu.
  • Baydöner; Marka Destek Programı’nın gastronomi sektöründe desteklediği ilk marka olan Baydöner, “İskender dönerini” dünyaya tanıtmayı hedefliyor. Turquality desteği ile yurt dışında yaygınlaşmayı planlayan şirket, halen 3’ü yurtdışında, 62’si de Türkiye’de olmak üzere 65 şubesiyle hizmet veriyor.
  • Kervan Gıda;  Turquality’den aldığı destekle kendi klasmanında Suudi Arabistan’ın en fazla bilinen markalarından biri oldu. Arabistan’ın en büyük sanayicilerinden “Mohammed Al Othaim Holding” ile ortaklık da imzaladı;  Turquality’den aldığı destekle hedef büyüttü;  Hedefi Suudi Arabistan’da  Bebeto markasıyla 200 mağaza açmak, hedef pazarlarda  şeker sektöründe ilk üçte yer almak ve  5 yılda yurtdışında yüzde 100 büyümek…
  • Beko; Turquality desteklerinden ilk faydalanmaya başlayan firmalardan; Turquality desteği ile pazar payını artırdı, son 5 yılda Avrupa pazarında payını en çok artıran marka oldu ve   Avrupa Pazar payının % 8 e yükseltti.
  • Arçelik; 2008 yılında programa katılan Arçelik,  faaliyet gösterdiği pazarlarda pazar payını ve fiyat endeksini belirgin ölçüde artırdı.
  • Arzum; Turquality ile ihracatlarını 10 kat artırdı ihracat kilogram fiyatının 2.7 dolara yükseltti. Turquality desteği ile  2010’da Makedonya’da ilk yurtdışı mağazasını açtı,  2016’da  ihracat rakamlarını  toplam ciro içindeki payını  yüzde 25’e çıkarmayı hedefliyor.
  • Sinbo; Turquality desteği ile ihracat yaptıkları ülke sayısını yüzde 13, ihracatını ise yüzde 20 oranında artırdı.

Bu teşvikten destek  sağlayan firmalar 5 yıllık destek süresini 5 yıl daha uzatıp toplam süreyi 10 yıla çıkardılar. Network, Efes, Atasay, Bossa, LTB, Çilek, Desa,   Vitra, Hamam, Colins, Eti, , Duru – Arko, Gilan, Goldaş, Ramsey, Selpak – Solo, İpekyol – Machka, Söktaş, Ülker, Dalin – Alix Avien, Hidromek,Koton, Serel,  BGN, Vesbo, Damat Tween, Zen, Özti, Pınar, Sarar, Jimmy Key, Cross, Şölen, Temsa, DYO, W Collection – Vakko, ECA, Vestel, Taç, Mavi, Bingo bu teşviği iyi şekilde değerlendiren  destek süresini 5 yıl daha uzatan firmalardan bazıları…

No responses yet

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir