Strateji piramidi stratejik planlamanın aşamalarının ilk bakışta kolay bir şekilde anlamamızı sağlayan bir uygulamadır. Bir stratejik planın yapılması ve organizasyona benimsetilmesi için uygulamaların hangi önceliklerde yapılması gerektiğini gösterir Şekilde görüleceği gibi uygulamalar piramidin en üst noktasından başlayarak aşağı doğru iner.
Neredeyiz?
Piramidin en tepesinde “Neredeyiz” sorusunun yanıtının arandığı “Mevcut Durum Analizi” bulunmaktadır. Kuruluşun doğru stratejileri oluşturması için bulunduğu yeri doğru belirlemesi, Pazarın yapısından rakiplerin durumuna, ekonomik ve sosyal koşullardan teknolojik gelişmelere kadar her türlü faktörü detaylı bir şekilde değerlendirmeli ve yorumlanmalıdır.
Mevcut durum analizinde şirketin ihtiyaçları doğrultusunda çok çeşitli yöntemler uygulanır; ancak biz bu yöntemlerden en sık kullanılanların detaylarını ve etkin bir şekilde nasıl uygulanacağını öğreneceğiz.
Nereye Varmak İstiyoruz?
Kurumun nerede olduğu doğru bir şekilde belirledikten sonra piramidin ikinci aşamasına geçilir. Bu aşamada kuruluşun nereye ulaşmak istediği sorusuna karşılık Misyon, Vizyon, Temel Değerler ve Stratejik hedefler belirlenir.
Gitmek İstediğimiz Yere Nasıl Ulaşırız?
Piramidin 3. aşamasında stratejik hedeflere ulaşmak için yapılması gereken faaliyetler ve projeler tanımlanır, KPI ve hedefleri belirlenir ve şirket çalışanlarının stratejik hedeflere odaklanmasını kişisel hedeflere dönüştürülür.(Balanced Scorecard)
Başarımızı Nasıl Takip Eder ve Değerlendiririz?
Stratejik planlamanın en önemli konularından biri stratejik sonuçların ölçülmesi ve yorumlanmasıdır. Piramidin 4. ve en son aşaması olan bu bölümde stratejik sonuçlar ölçülür, değerlendirilir ve gerekli düzenlemeler yapılır.
No responses yet